Londen 2016

Toen papa ziek werd heeft hij altijd tegen mij gezegd dat hij heel graag met mij naar Londen zou willen gaan, dus toen papa 50 werd heb ik dit voor hem geregeld en zijn we eindelijk in 2016 samen naar Londen gegaan!
Onze vlucht vertrok al ’s ochtends heel vroeg dus we moesten vroeg opstaan om deze vlucht te halen. En zoals wij Jolens zijn kwamen we als laatste aan en stond iedereen van de vliegtuigmaatschappij en bemanning op ons twee te wachten. Dit had te maken met het feit dat meneer Jolen nog graag een sjaggie wilde roken..
Toen we aankwamen in Londen keken we onze ogen uit, ook al waren we er allebei al geweest was dit toch weer iets bijzonders om mee te maken. We gingen met de trein naar hartje Londen om kaartjes te gaan kopen voor de underground. Maar eerst moest er wel een kopje koffie gedronken worden, dus gingen we naar het kraampje van Starbucks die ergens buiten het station stond.
We hadden daarna nog ongeveer een uur buiten gezeten op een bankje, kijkend en lachend om de mensen die voorbij kwamen. Daarna waren we in de metro gestapt onderweg naar ons hotel. We hadden een hotel bij het Wembley stadion dus een foto met het stadion moest natuurlijk wel gemaakt worden! In het hotel ging papa nog eventjes een uurtje slapen en daarna waren we met z’n 2-en met de metro weer naar het centrum gegaan. Omdat we al een hele reis achter de rug hadden waren we naar Harrods geweest, daar hebben we op zijn elfendertigste rondgelopen maar we gingen in het gebouw harder lopen omdat je daar niks onder de 200 euro kon vinden. Daarna vonden we een kleding winkel voor papa waar we een aantal kledingstukken voor hem hadden gevonden. Toen we de winkel uit kwamen hebben we nog ergens wat gedronken en daarna zijn we weer met de metro naar een plaatsje gegaan waar mijn favouriete winkeltje zat, daar hadden we ook meteen wat gegeten.
De volgende dag waren we al vroeg opgestaan want we hadden een drukke dag en we wilde niks van de dag missen. We hadden een heerlijk ontbijt en zijn daarna snel op pad gegaan. Papa wilde heel graag een voetbal tenue van Engeland voor Sam kopen dus die zijn we die eerst even snel gaan halen. Toen we het tenue hadden gekocht zijn we weer in de metro gestapt met als volgende bestemming de Victoria Secret shop! We hadden alweer als eerste ergens wat gedronken en daarna waren we snel doorgelopen naar de store. Omdat ik de ogen uit mijn hoofd keek is papa op een bankje gaan zitten, maar zo erg vond hij het niet om daar te zitten want het barste daar uit van de modellen haha. Na een uur stonden we weer buiten en zijn we met de metro naar de de Tower Bridge gegaan daar hebben we lekker in het zonnetje een stuk pizza gegeten. Toen vond papa het leuk om een bus te pakken zonder specifieke eindbestemming, uiteindelijk kwamen we uit ergens in een of andere slobber wijk van Londen. Toen we weer in het centrum waren zijn we naar de Londen eye gegaan, ik gaf bij de receptie aan dat papa niet uren lang in de rij kon staan en of het mogelijk was of we eerder naar binnen mochten Uiteindelijk was dit gelukt en hebben we alleen maar voor papa hoeven te betalen, want ik was zijn begeleider haha. In de London Eye hebben we wel 100 foto’s gemaakt. We durfde nu wel iemand een foto van ons te laten maken, want ja weg rennen met de camera kon hij toch niet he???!!!
Toen we de London Eye weer uit kwamen zijn we met de tram naar een buurt met 101 Indiase restaurants. De vorige keer toen papa in Londen was geweest is hij naar een specifiek tentje geweest en die wilde hij nu weer hebben dus we hebben maar liefst ondanks dat we al helemaal uitgeput waren nog een uur gelopen om het restaurantje te zoeken. Toen we de moed hadden opgegeven zijn we bij een restaurant gaan zitten waar we uiteindelijk ook heerlijk hadden gegeten. Toen we klaar waren met eten hebben we weer de metro onderweg naar huis gepakt maar, onderweg zijn we nog even uitgestapt om een foto te kunnen nemen van het Piccadilly Circus, die foto kon natuurlijk niet gemist worden!!
De volgende dag stonden we weer vroeg langs ons bed want het was onze laatste dag. We namen afscheid van het hotel en gingen weer naar het centrum. Daar hebben we een bus tour gedaan die door Londen heen ging. Dit vonden wij erg tegenvallen want het was niet alleen gloeiend heet maar alle gebouwen en kerken etc. hadden wij al gezien. We zijn op een gegeven moment maar ergens uitgestapt en daar hebben we bij Nando’s een kip restaurant waar ik heel graag een keer wilde eten gegeten. Daarna hebben we snel de tram en trein naar het airport genomen want anders zouden we onze vlucht niet op tijd halen. Toen we aangekomen waren op het  airport dachten wij dat we nog een uur de tijd hadden dus we gingen nog even buiten in het zonnetje zitten. Toen we naar binnen liepen en op de borden keken stond er op dat de deuren van het vliegtuig bijna gingen sluiten. We schoten in paniek want we moesten nog zeker 10 minuten lopen naar de gate. Ik zette het op sprinten en rende naar de gate toe, papa kwam er met alle energie die hij nog over had van de afgelopen 3 dagen zo snel mogelijk naar de gate. Toen ik er aan kwam hadden we nog tijd genoeg want er stond nog een rij van hier naar Tokio. Eenmaal in het vliegtuig zwaaide nog we even voor de laatste keer naar Londen. We hadden top dagen gehad die ik nooit meer zou vergeten. Ik had het met niemand anders leuker kunnen hebben dan met papa. Ik heb er van genoten papa en hopelijk jij ook maar daar twijfel ik niet aan 😉