Weekendje Londen…!

Robert en Linda zijn al bij ons gearriveerd en met heel wat paracetamol op zak en anti-misselijkheid tabletten stappen we in de auto op weg naar Airport Eindhoven. Om 17:50 uur vliegen we, dus thuis gaan we tegen 16:30 uur weg, lekker op tijd en geen kans om onze kist te missen.

We eten gezellig met z’n vieren een panini-broodje en doen lekker op ons gemakkie. We liepen rustig eens de kant op van onze gate, en toen hoorden we dat alle mensen al in het vliegtuig zaten en dat het boarden al gesloten was. Oh jee, paniek! Even bellen, even regelen….Gelukkig mogen we nog mee maar we moeten wel opschieten. OOK MOOI, ik heb al geen asem, rennen gaat ook niet happenen, Robert heeft het al snel in de gaten en rent vast vooruit om aan te geven dat ik niet de allersnelste ben 😉 We hadden nog het geluk dat ze aan het verbouwen waren dus we moesten ook nog tussen allerlei dranghekken etc. doorlopen. Lekker genant als je als laatste het vliegtuig in komt. We hebben de mensen maar niet verteld dat we 2 km van het vliegveld afwonen 😀 De rit gaat vlot voorbij, eigenlijk onnozel dat je binnen een uur in hartje Londen staat he?!

Op het vliegveld aangekomen regelen we een taxi naar ons hotel, even alle spulletjes uitpakken en op naar Picadilly Circus. Op Picadilly Circus lopen we een eindje rond en arriveren we uiteindelijk in een pizzatent. Claud en Robert nemen pasta, Linda en ik nemen pizza. Laten we zo zeggen: “Ik heb ze beter gehad” Ik heb zelfs een stuk laten staan, dat wil al heel wat zeggen. Één van gasten die er ook ooit geweest waren was Elisabeth Taylor, wellicht ook tevens haar laatste bezoek haha.
We lopen nog wat rond door het centrum maar kruipen ook op tijd ons mandje in, want morgen wordt een lange dag!

We staan redelijk op tijd op en lopen naar de trein. Daar kopen we een daluren kaart whahahaha, heel veel samen met Claud lezen nu daluren ipv dal-uren, ik weet het zeker 😉 Ze wist toch niet wat ze fout zei, ze heeft het wel honderd keer van mij en Robert gehoord, zó gelachen. Maar goed, we kochten er dus een kaart en stapten in de trein. Eerst een ontbijtje, Robert ging haast tegen de vlakte van de honger. Claud en ik zijn het redelijk gewend om pas om 15:30 uur te ontbijten :-S maar Robert heeft natuurlijk volkomen gelijk. We stappen een restaurantje binnen en krijgen een bord vol met bonen, worstjes, eieren, nou kijk zelf maar:

Ontbijt Londen

Ontbijt Londen bij “The Liberty Bounds”

Als we naar buiten lopen zien we in de verte de Tower of London, we lopen op ons gemakkie die richting op. We hebben er hele mooie foto’s gemaakt en bij de enige Starbucks die er te vinden is in Londen een lekkere bak koffie gedronken. Eerst zaten we enorm op de tocht, maar uiteindelijk werden we toch slimmer en gingen we om het hoekje zitten. We belden allemaal even onze kinderen en genoten van het feit dat we gewoon even helemaal niks aan ons hoofd hebben.

Na ons bezoekje aan de Tower lopen we richting de bus. Zo’n leuke mooie echte oude dubbeldekker met een hendel “Heat on – Heat off”. Zó leuk!!!

Toen is onze zoektocht naar de Ralph Lauren Shop begonnen. We vonden een adres op internet in Londen en daar zijn Claud en ik naar toe gelopen. Het kostte me wat energie, maar uiteindelijk waren we dan ook gearriveerd. Daar aangekomen hadden ze mijn maat niet. We werden naar een andere shop gestuurd dus we wachtten nog even op Robert en Linda en stapten in de Taxi. Om een lang verhaal kort te maken hadden we uiteindelijk 3 RL-Shops gehad en de derde was eindelijk de goeie. Daar ben ik dan ook goed geslaagd. Mooie shirts gekocht, mooi vest erbij helemaal top!

’s avonds hebben we toch lekker gegeten, echt heerlijk gegeten, zó lekker gegeten, hé Robert 😀 Lag natuurlijk ook aan het gezelschap, maar we hebben echt heerlijk gegeten.
Claud en ik snapten niks van de menu-kaart. Er staat heeeeel veel op de kaart maar het is niet te snappen. Claud vroeg aan de ober wat hij zou nemen. Hij noemde twee gerechten op, en daar hebben we het op gegokt. Één van de twee zal toch wel te eten zijn. Vraag me niet hoe het heet, maar Claud en ik hebben heerlijk gegeten. Beide gerechten waren voortreffelijk. En Linda en Robert hebben ook heerlijk gegeten 😀 Ja, we hebben het wel 50 keer gehoord whahahaha HEERLIJK GEGETEN!!!

Zondag hebben we eerst onze spulletjes ingepakt en de koffers bij de receptie gezet. Daarna hebben we ontbeten in het hotel, dat was best lekker, maar gísteren avond hebben we toch lekker gegeten….
We liepen gauw door naar de trein en kochten er weer een DALUREN kaart ;-D Zo melig! We gingen naar Abbey Road (niet van The Beatles, neee van Guus Meeuwis), jaja, Abbey Road…. whahaha, staan we daar in Abbey Road. We vonden het al dichtbij ons hotel, eigenlijk te dichtbij, het kon haast niet waar zijn. Nou, dat wás het ook niet. We stonden in het plaatsje Abbey Road maar we moesten met de trein weer helemaal terug naar Camden. Daar is het zebrapad bij Abbey Road Studios. Oke dan! We hadden er een aardig ritje opzitten, en Claud weet zeker dat de taxichauffeur blokjes heeft gereden om het tarief op te voeren maar we waren nu wel bij de juiste Abbey Road 😉

IMG_4605 Kei druk daar, iedereen wil over het zebrapad natuurlijk. Even onze namen op de muur erbij zetten dat we er ook echt zijn geweest.
We hadden eigenlijk vanalles op de planning. Nog zeker even naar Notting Hill, Hyde Park…gewoon om er even geweest te zijn, maar helaas hadden we toch iedere keer de pech dat net ónze metro eruit lag. We stapten in de bus naar Oxford Circus. Echt op iedere hoek van de straat zit een Starbucks, ongelooflijk! Claud en Linda gingen gauw op kadootjes-jacht voor de kids, niet te lang, want deze keer wilden we toch echt niet te laat komen bij ons vliegtuig. Claud en ik namen vanuit het centrum de trein naar het vliegveld en Robert en Linda haalden nog gauw onze koffers op in het hotel. Voor we het wisten zaten we weer in het vliegtuig terug naar huis. Wat vliegt zo’n weekendje voorbij. We hebben het heerlijk gehad, ontzettend genoten en Robert en Linda compleet begripvol en lief. Super! Ik heb besloten dat dit niet mijn laatste keer Londen is geweest, ik wil zeker nog een keer terug, het is en blijft een heerlijke stad!!!
We hebben super genoten. Robert en Linda, kei bedankt voor jullie super fijne gezelschap. Hopelijk doen we dit gauw weer een keer samen. Quality Time!!!

Klik hier voor de foto’s

Een gedachte over “Weekendje Londen…!

1. Leuk stukje weer jongens!
    Je bent alleen vergeten te schrijven dat we op de terugreis weer bijna het vliegtuig hadden gemist, terwijl we toch in de dalure konden reizen…