Zomervakantie…!

De PET-scan…Check!
auto grote beurt…Check!
poesjes zijn in goede handen…Check!
Medicatie voor 3 weken…Check!

We kunnen gaan….
Wat hebben we er allemaal ontzettend veel zin in, en wat zijn we er ook aan toe na zo’n druk jaar. Het is alweer een jaar geleden dat we op vakantie zijn geweest, dus het werd ook wel weer eens tijd.
Dit jaar vertrekken we op een vrijdag, dat ging prima. Ik reed een stuk, Claud reed een stuk, dan ik weer, even eten, even eruit, doorrijden, dutje doen, rijden en daar is Riccione alweer. Het voelt als ons tweede thuis. De spulletjes werden in ons huisje gezet en we renden zowat naar de cappuccino.
IMG_5577We hebben er meteen twee gedronken want dit was gewoon veel te lang geleden. Wat fijn om ook iedereen weer even te zien die we heel het jaar niet meer gezien hadden.

Ruud, Brigitte, Britt, Nick en Jim waren er. Lisa, Teacke, Laura en Charlotte kwamen nog in de tweede week. Robert, Linda, Liam, Jente, Joris en Brent kwamen de tweede week erbij…. Jeetje wat hebben we genoten. We hebben lekker ons eigen ding gedaan en samen met vrienden leuke dingen gedaan. Onze Sam was heel de dag op reep, speeltuin, over de camping vliegen, cappuccino halen voor papa en mama, voetballen…. Iris vermaakte zich kostelijk met haar vriendin Britt. Claud en ik hadden tijd voor elkaar, dit is vakantie!!!

Op 30 juli was onze Sam jarig. Claud had natuurlijk vanuit thuis al vanalles meegenomen om de boel te versieren. De slingers en ballonnen hingen aan het balkon van ons huisje. ’s Ochtends werd er al gezongen door ons, daarna kwamen Robert, Linda en de kids gezellig voor Sam zingen, daarna kwamen onze buren uit Liverpool zingen en op het moment dat Sam over de camping ging lopen werd hij aan alle kanten gefeliciteerd. Hij had er natuurlijk de dagen van te voren ook wel voor gezorgd dat iedereen wel wist dat hij vandaag jarig zou zijn. ’s Avonds hadden we een BBQ georganiseerd voor alle lieve mensen om ons heen. We hadden drie grote tafels aan elkaar gezet en zaten heerlijk te genieten met 21 man van een geweldige BBQ. Claud genoot geloof ik nog het meest van alles en wij samen genoten van het feit dat Sam zo zat te genieten. Tot ’s avonds laat gingen we door, het was een heerlijke dag!
IMG_1865We hebben samen met Robert, Linda en kids een bezoekje gebracht aan San Marino, Nick en Jim gingen ook gezellig met ons mee. We splitsten ons op zodat we onze eigen winkeltjes konden bekijken, gingen samen gezellig wat drinken en genoten van het prachtige San Marino. Het is een hele klim, maar ik moet zeggen dat het me dit jaar beter af ging dan voorgaande jaren. Ik had meer lucht, meer conditie, ik voelde me gewoon goed. We hebben niet veel gekocht maar hebben gewoon een super fijne dag gehad. Na zo’n dag met slenteren ben je eigenlijk ook blij nog even naar het strand te kunnen dus we hebben het niet al te laat gemaakt zodat we nog een duik konden gaan nemen in onze zee. Jim, die op de camping al onze auto had ondergekotst, voelde zich gelukkig ook weer een stuk beter maar hij was blij weer bij zijn ouders te zijn. Hij viel in de caravan als een blok in slaap.

Het is weer zo ver, de vakantie is alweer voorbij. Op dag twee denk je: “Oh joh, nog 12 dagen, dat duurt nog heel lang…” En voor je het weet zit je alweer in de auto terug naar huis. Alles is gepakt, de ski-koffer zit vol, de auto zit vol, we kunnen vertrekken. We kussen iedereen gedag en beloven er volgend jaar weer te zijn.
Bij de slagboom op de camping gaat het lampje van mijn koelvloeistof branden, voordat ik de snelweg op ga besluit ik een tankstation in het dorp op te rijden om dit bij te vullen. Dit ging nog niet zo makkelijk omdat het zondag is. Ik vind een pomp waar ik koelvloeistof kan kopen en rij de snelweg op. Dan gaat er weer een nieuw lampje branden. Claud zoekt het op in het boekje en zij zegt: Voorgloeilampje….. U moet de auto direct stoppen als dit lampje knippert….. oke dan!!! ANWB gebeld, deze drukte ons op ons hart om de auto zsm aan de kant te zetten en geen meter verder te rijden. De ANWB komt eraan, het kan wel even duren. Ach, geeft niks, het is nog vroeg en nog maar 36 graden dussss
We parkeren de auto bij Rubicone, we waren nog geen 30km onderweg vanuit de camping, dus dat begint al lekker. Drie uur later (ik heb er met mijn ogen dicht weinig van meegekregen, Claud heeft dit een beetje anders ervaren hihi) kwam de ANWB aanrijden. We moesten hem volgen naar de garage, terug naar Riccione dus ;-D
We waren nu nog maar 10 km van onze camping verwijderd. Hij keek de auto na, dit duurde langer dan we verwachtten, en al snel bleek dat er meer dan 10 motormeldingen tevoorschijn kwamen en dat het niet verantwoord was om met de auto naar huis te rijden. Aangezien het zondag is, kon deze beste man ook maar weinig voor ons betekenen dus het was wachten op een leenauto. We moesten onze belangrijkste spullen uit onze auto halen en gelukkig kon Robert ons komen ophalen bij de garage. We konden niet alle spullen meenemen, want voor hetzelfde geld kregen we een Fiat 500 om mee thuis te komen. Alleen de belangrijkste spullen dus…
Daar zitten we dan op Robert te wachten, die met zijn gezin er net even op uit was. Geeft niks, we zijn allang blij dat we niet hoeven lopen haha. Jammer van zo’n dag, want het was prachtig weer, we hadden liever aan zee gehangen of haast thuis geweest maar dit is gewoon balen.
IMG_5606Teruggekomen bij de camping was ons huisje alweer besproken, balen. Waar slapen we vannacht? We lopen een straatje verder naar ons hotel waar we vorig jaar ook een overnachting hebben gehad. Daar kunnen we gelukkig terecht, dezelfde kamer als vorig jaar.
IMG_1875Het voelt vreemd om terug te zijn, de gedachtegang dat je terug naar huis gaat en opeens zie je de zee weer voor je neus. We maken er toch een gezellige avond van, we kunnen er niks aan veranderen. Het voordeel is, is dat ik voor het eerst in hele lange tijd weer eens op een fiets heb gezeten. Leuk joh! ’s Avonds hebben we nog heerlijk gegeten samen met Robert, Linda en de kids. De kinderen hebben lekker kunnen spelen en wij hebben genoten van deze toch een beetje extra dag.
Het is maandag, we hebben ontbeten en omdat we nog niks hebben gehoord van de ANWB mbt een leenauto, trekken we onze zwembroek aan en lopen naar het strand. Wat een prachtige dag om mee te pikken. Het is een beetje behelpen want we hebben geen strandlakens of niks meer bij ons. Dat geeft verder niks want de cappuccino is toch even lekker als de dagen ervoor. In het begin van de avond krijgen we een sms-je dat er een auto voor ons klaar staat. We gaan deze auto ophalen, het is een prachtige Citroen Picasso en we concluderen dat we hier best goed in thuis kunnen komen. Het zal even wennen zijn omdat het geen automaat is maar een schakelbak, maar dat houdt je ook weer scherp tijdens zo’n lange rit.
IMG_1871We besluiten niet die avond te vertrekken omdat we een lange stranddag hebben gehad, zometeen moeten we gaan eten, en dan zijn we moe voordat we Italie uit zijn. We besluiten dus op tijd naar bed te gaan en morgenvroeg in alle vroegte te vertrekken.

Dinsdag, op naar Eindhoven.
We vertrekken vroeg, we zwaaien naar de zee en beloven hem volgend jaar weer terug te zien. De rit gaat goed. De auto rijdt fijn, het is inderdaad even wennen om te schakelen. We wisselen met regelmaat en stoppen even bij de Burger King. We rijden door en komen laat in de nacht aan in Eindhoven. Wat is het toch fijn om weer thuis te zijn. We pakken allemaal 1 tas uit de auto en de auto is al leeg. De rest moet nog komen….

Los van dit, wat best balen was en wellicht een hoop geld gaat kosten hebben we een heerlijk vakantie gehad. We laten ons de vakantie er zeker niet door verpesten. We hebben echt genoten, we zijn uitgerust, de kinderen hebben zich goed vermaakt, het was heerlijk!!!

Uiteindelijk heeft het 4 weken geduurd voordat onze auto terug was bij ons. Hij moet gemaakt worden dus we zitten nog een tijdje met 1 auto. Toch gaat dit prima, Claud gaat op haar scootertje naar het werk en de rest lukt allemaal wel met 1 auto. Je went er toch best snel aan.

Hoe e.e.a. ook verder mag gaan verlopen met mij zien we wel, maar wij gaan 1 januari gewoon weer onze vakantie boeken.